Vásárlási feltételek

A webáruház üzemeltetője a bonprix Sp. z o.o.
székhelye: ul. Lodowa 101 93-232 Łódź, Lengyelország
nyilvántartásba vevő szerv, cégjegyzékszám: A Nemezti Igazságszolgáltatási Tanács Lodz-I kirendeltsége 0000114651
adószám:  PL7280132490
ügyfélszolgálat: Bonprix Budapest 1977 CST
telefonszám: (06-1) 814-9999
email cím: posta@bonprix.hu
tárhelyszolgáltató székehelye: Dąbrowskiego 247/249, 93-231 Łódź, Lengyelország tárhelyszolgáltató email címe: office@media4u.pl

Rendelés

Rendelni lehet:

  • az internetes áruházon keresztül: www.bonprix.hu
  • telefonon: 06-1-814-9999. Telefonos rendelését hétfőtől péntekig 8.00–tól 20.00 óráig és szombaton 8.00–tól 15.00 óráig fogadjuk
  • faxon: 06-1-814-9998
  • írásban a katalógushoz csatolt formanyomtatványon: bonprix, Budapest, 1842.

Vevő a megrendelését leadhatja telefonon, a katalógusban tallható megrendelőlapon vagy a Webáruházban.

Bonprix a Webáruházon keresztül megrendelést regisztrált vevőktől vagy vendégként vásárlóktól fogad el, a regisztrációhoz és megrendeléshez szükséges, hogy a Vevő a regisztráció során a Bonprix által kért valamennyi adatot hiánytalanul megadja. A regisztráció vagy megrendelés során a Webáruház figyelmeztető üzenetben tájékoztatja a Vevőt, ha adatait hiányosan adta meg, és a sikeres regisztrációhoz helyesbítés szükséges. A Bonprix-t a regisztráció vagy megrendelés során a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető bármely problémáért, késedelemért, hibáért felelősség nem terheli. Regisztrálni lehetséges a megrendelési folyamat során. A regisztrációval és/vagy megrendeléssel a Vevő az ÁSZF-ben és az Adatvédelmi Tájékoztatóban   foglaltakat elfogadja, az Adatvédelmi Tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul. A regisztrációval és/vagy megrendeléssel egyidejűleg a Vevő hozzájárulhat ahhoz, hogy részére a Bonprix email-ben, SMS-ben, vagy postai úton ajánlatokat, reklámküldeményeket küldjön. A Bonprix Webáruházában kizárólag 16. életévüket betöltött személyek regisztrálhatnak és vásárolhatnak, a regisztrációval vagy megrendeléssel a Vevő akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte.

A Webáruházban a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezésével, belépés vagy regisztráció után, vagy vendégként vásárolva adatai megadásával a fizetési mód kiválasztását követően a “megrendelés elküldése” gomb használatával tudja rendelését leadni. A “megrendelés elküldése”-vel a Vevőnek fizetési kötelezettsége keletkezik a Bonprix felé. A megrendelés során a Vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, termékek hozzáadásával vagy törlésével stb. A megrendelés leadását követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül a Bonprix a Webáruház által generált automatikus email üzenetben visszaigazolja a Vevőnek a szerződési jognyilaktozatának beérkezését. Ez a visszaigazoló email üzenet kizárólag a megrendelés Bonprix-hez történt beérkezését és sikeres rögzítését nyugtázza.

A telefonon történő megrendelés akként történik, hogy a vevő felhívja a Bonprix telefonos ügyfélszolgálatát a 06-1-814-9999 telefonszámon és a rendelés teljesítéséhez szükséges személyes adatai, valamint a megvásárolni kívánt termék adatai megadásával megrendeli a terméket. Ha vevő korábban még nem vásárolt a Bonprix-nél, a vevő a szállítási címét is megadja. Telefonon történő megrendelés esetében csak utánvételes fizetési mód választható. A telefonos rendelés végén az adatok egyeztetése ismét megtörténik, a vevőnek lehetősége van ekkor még az esetlgesen tévesen rögzített adatait helyesbíteni. A megrendelés beérkezésének visszaigazolása a beszélgetés végén szóban megtörténik. Telefonos rendelését a Bonprix hétfőtől péntekig fogadja. Az ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak elfogadása szóbeli nyilatkozattal történik.

Postai úton vagy faxon történő megrendelés akként történik, hogy a vevő a katalógusban található kitöltött megrendelőszelvényt visszajuttatja a Bonprix 1842 Budapest címére postai úton, vagy a 06-1-814-9998 faxszámra. Az ilyen módon leadott megrendelések esetében csak utánvételes fizetési mód választható. Az ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak elfogadása a megrendelelőlapon történő nyilatkozattétellel történik.

A vevő a szállítási címet a számla kiállításáig tudja módosíttatni.

Előfordulhat, hogy a Bonprix – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány miatt vagy más okból csak később tudja szállítani, vagy egyáltalán nem tudja szállítani. A Bonprix nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradó szállítás miatt esetlegesen felmerülő semmilyen kárért. Az egyes termékek lényeges tulajdonságait és árát a termékek terméklapjai tartalmazzák.

A Bonprix mindent megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban és a katalógusban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő például "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Bonprix nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron szállítani. A Bonrpix nem felelős a Webáruházban vagy katalógusban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására. A megrendelés alapján létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben hozzáférhető. A telefonon vagy faxon leadott rendelések is elektronikus úton kerülnek iktatásra. A számla kibocsátása papír alapon történik. A Bonprix és a Vevő között létrejött valamennyi szerződés nyelve a magyar. 

Árak

Az árak Forintban vannak megadva és az áfát tartalmazzák.

Az Ügyfél a következő lehetőségek közül választhat az internetes oldalon vagy a katalógusban megjelölt ár kifizetéséhez: bankkártya vagy utánvétel.

Az áru fizetendő árához hozzá kell adni a kiszállítás költségeit a választott fizetési és szállítási módtól függően:

  • 790 Ft bankkártyával történő fizetés esetén. A kiszállítást a Magyar Posta végzi házhozszállítás útján, postai átvételen vagy csomagautomatákon keresztül. Ez a lehetőség csak a www.bonprix.hu  oldalon keresztül leadott rendelések esetén érvényes.
  • 990 Ft a kézbesítéskor történő készpénzes fizetés (utánvétel) esetén. A kiszállítást a Magyar Posta végzi postai átvételen vagy csomagautomatákon keresztül. Ez a lehetőség csak a www.bonprix.hu oldalon keresztül leadott rendelésekre érvényes.
  • 990 Ft utánvételes fizetés esetén. A szolgáltatást a Magyar Posta végzi házhozszállítással.

Az áruk kiszállítása

Az áruk kiszállítása a rendelés beérkezésétől számított 7-11 munkanapon belül történik, kivéve, ha a rendelés felvétele során más kiszállítási időpontot adtunk meg. Az áruk kiszállítása a rendelések beérkezési sorrendje szerint történik, a készlet erejéig. Nagyszámú megrendelés beérkezése esetén előfordulhat, hogy egyes cikkeket külön szállíttatjuk ki egy későbbi időpontban, mely akár 3-4 hét is lehet a rendelés beérkezésétől számítva.

Az áruk kiszállítása kizárólag Magyarország területére korlátozódik.

A kiszállítási költségeket csak egyszer számoljuk fel, még akkor is, ha a kiszállítás több részletben történik. A megrendelések teljesítése hosszabb időt is igénybe vehet a cégtől független okok miatt.

Fenntartjuk a jogot az ajánlatban szereplő áruk árának és a kiszállítási költségek megváltoztatására, de eközben nem sértve meg azon személyek jogát, akik még a fentebb említett változások előtt elküldték a rendelésüket.

Az áruk visszaküldése (A szerződéstől való elállás joga)

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)  Kormányrendeletnek megfelelően biztosítjuk a szerződéstől való elállás jogát és a megrendelt áruk visszavételét. Elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indokolási kötelezettség nélkül gyakorolhatja. A vevő elállási jogát akként gyakorolhatja, hogy a 14 napos elállási határidőn belül benyújtja elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatát a Bonprix Budapest 1977 CST postai címére, vagy a posta@bonprix.hu email címre. A vevő az elállási jogát a megrendelés leadásától a termék átvételéig terjedő időtartmban is gyakorolhatja. 

Elállási nyilatkozatminta letölthető: elállási nyilatkozatminta.

Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl.: hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak). A Bonprix-nél a vevők minden termék esetében gyakorolhatják elállási jogukat.

  

Ha a Vevő eláll a vásárlási szándékától (a szerződéstől), a Bonprix haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő a Bonprix által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, illetve azt az esetet, ha a vevő több megrendelt termék közül nem mindegyik vonatkozásában gyakorolja az elállási jogát).

A visszatérítést a Bonprix mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Elállási joga gyakorlása esetén a Vevő köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül postai úton normál belföldi csomagként, saját költségén, visszajuttani a bonprix címére: Budapest 1977 CST (utánvétes, illetve portós csomagot nem áll módunkban átvenni).  A szettként árult termékeket együtt szükséges visszaküldeni. A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl. felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a Vevő felel. Ez az összeg a Vásárlónak visszajáró eladási árból levonható. A szerződéstől való elálláskor a szerződést semmisnek kell tekinteni.

Az elállási jog gyakorlásából eredő összeg visszafizetése postai utalvány vagy banki átutalás útján kerül teljesítésre a vevő által megjelölt bankszámlaszámra vagy arra a számlára, melyről a kártyás fizetés megtörtént.

Nincs lehetőség a visszaküldött áru kicserélésére.

A bonprix Łódzi telephelyén nem veszünk át személyesen visszahozott árukat.

Amennyiben a bonprix nem szállíttatja ki az összes megrendelt árut 30 napon belül, akkor az ügyfélnek joga van a szerződéstől való azonnali elállásra.


Jótállás és szavatosság

KELLÉKSZAVATOSSÁG


Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Bonprix. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

  

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

  

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk szíves figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

  

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

  

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Bonprix nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 


TERMÉKSZAVATOSSÁG


Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Termék hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

  

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

  

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

  

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

  

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

JÓTÁLLÁS

  

Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX.22.) Kormány rendelet alapján a Bonprix a jótállási körbe eső (10.000,- Ft feletti értékű) termékei vonatkozásában jótállásra köteles.

  

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A vonatkozó jogszabályban foglaltaknak megfelelően a jótállási körbe eső (10.000,- Ft feletti értékű) termékeinknél 12 hónap jótállást vállalunk, mely idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet érvényesíteni.

  

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállásunk csak a rendeltetésszerűen használt, külsőleg sértetlen, és a Bonprix számlájával igazolt termékekre érvényes. A jótállási idő kezdete a termék átvételének napja. Amennyiben a termék mellett nincs külön jótállási jegy, akkor a számla egyben jótállási jegyként is szolgál.

Panaszkezelés

Termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatos panasz esetén az alábbi elérhetőségeinken tehet bejelentést:

Bonprix
Budapest 1977 CST
tel.: (06-1) 814-9999
E-mail cím: posta@bonprix.hu

A szóbeli panaszt a Bonprix azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Bonprix a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a az írásbeli panasz elbírálására vonatkozó határidőben (lásd lent) az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Bonprix egyedi azonosítószámmal látja el.

Az írásbeli panaszt a Bonrpix a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Bonprix indokolni köteles.

A Bonprix a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Bonprix köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben a fogyasztó jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz. A járási hivatalok elérhetőségeit találja: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

A fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2131
  

Az egyes megyékben található békéltető testületek elérhetőségét itt megtekintheti: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezéséhez az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU 2013. 05. 21-én kelt rendelet 14.1 cikkének megfelelően tájékoztatjuk, hogy az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. A platformot elérheti itt: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.